logo

Diferenta dintre culturistii incepatori, intermediari si avansati

INCEPATORII


mai putin de 2 ani de antrenamente in sala de forta

nu reusesc sa-si ridice propria greutate in mod corect la impins culcat sau genuflexiuni cu bara pe ceafa

de multe ori nu reusesc sa-si simta muschii lucrand

nu inteleg notiunile "trage coatele langa corp", "arcuieste saptele", "scoate pieptul afara"

aspectul fizic poate fi diferit de la persoana la persoana, de cele mai multe ori nu au muschii "bombati", vascularitate este scazuta, definirea musculara slaba

de multe ori termenul "skinny fat" (slabut-grasut), se potriveste cel mai bine pentru un incepator

nu este nevoie de programe sofisticate, ceea ce functioneaza cel mai bine pentru aceasta categorie de sportivi sunt programele si exercitiile de baza: genuflexiuni, indreptari cu bara, impins culcat cu bara, presa pentru picioare, flexia bratelor cu bara (biceps), extensia bratelor cu bara (triceps), flotari la paralele, impins de la ceafa etc. Cu aceste exercitii veti deveni garantat mai puternici si mai mari, daca sunteti consecventi in cresterea progresiva a greutatiilor utilizate si va alimentati adecvat nivelului de efort ce-l sustineti in sala.

INTERMEDIARII


peste 2 ani de antrenamente constante in sala

executa corect si fara probleme tehnice exercitiile de baza

simt muschii pe care ii antreneaza

inteleg termenii tehnici date de antrenor

forta a crescut considerabil, reusesc sa execute cateva repetari cu greutatea proprie la impins culcat cu bara, iar la genuflexiuni pot face cateva repetari cu propria greutate (pusa pe bara) +50kg in plus pe bara

corpul are un aspect atletic, muschii iasa in evidenta – din nou poate varia aspectul de la individ la individ, in functie de obisnuintele lui de viata zilnica

AVANSATII


peste 5 ani de antrenamente constante in sala

stapanire perfecta a exercitiilor de baza, stiu sa foloseasca in mod corect orice aparat din sala si sa-l adapteze pentru un alt exercitiu improvizand cu usurinta in timpul antrenamentelor

folosesc tehnici de antrenamente de intensitate: super serii, descrescatoare , "rest-pause" etc.

au ajuns de multe ori la "blocaje", pe care au reusit sa le depasesca singuri adaptandu-si antrenamentle corespunzator

simt muschii atunci cand ii lucreaza

interpreteaza si inteleg in mod corect orice informatie venita din partea antrenorului

muschii sunt pronutati, la fel si vascularitatea, au grupe musculare "invizibile" (ex. umerii posteriori, bicepsul femural), bine dezvoltate

Cititi atent cele scrise mai sus, si incercati sa va incadreti singuri in categoria care vi se potriveste. Veti progresa numai daca veti face antrenamente adaptate nivelului vostru de pregatire. Toata lumea vrea sa ajunga cat mai repede la stadiul de "avansat" daca se poate chiar din a 2-a luna de sala, dar corpul "spune" altceva. Cautam antrenamentele campionilor din reviste, le copiem si dupa un timp ne dam seama ca nu progresam asa cum ne-am asteptat. Cheia spre o schimbare sigura a copului vostru, consta in consecventa antrenamentelor, efectuarea unui program potrivit nivelului fizic la care va aflati si nu in ultimul rand urmarind o alimentatie adaptata nivelului de efort depus in sala si in viata de zi cu zi si adaptata scopului pe care il urmariti (sa acumulati masa musculara sau sa scadeti din tesutul adipos).

Bafta!

Antrenor fitness si culturism:

HORVATH TIBERIU