logo

Fetelor, antrenamentul din sala de fitness nu va va transforma intr-un barbat!

Sexul feminin practicant al fitnessului se intreaba cum ar putea sa se antreneze diferit fata de cel masculin. Mare greseala. Afla cum ar trebui sa se antreneze doamnele si domnisoarele fara sa se teama de greutati libere!

Cateodata femeile se intreaba cum ar putea sa se antreneze fara sa foloseasca greutati libere, acestea fiind folosite mai mult de catre barbati. Femeile au tendinta sa creada ca ele au nevoi speciale si daca se antreneaza în acelasi mod ca un barbat vor capata acceasi conformatie, crescându-le mai multi muschi decat si-ar fi dorit..

Din pacate aceasta este o greseala din partea lor.

Lucrul cel mai important de tinut minte aici este ca, da, exista diferente hormonale între femei si barbati care determina o reactie diferita la acelasi tip de antrenament si desigur, femeile avand un pic mai mult tesut adipos (nu e ceea ce probabil vroiati sa auziti), aceasta le determina sa munceasca un pic mai mult la sala. Dar psihologic vorbind atât femeile cât si barbatii au destul de multe lucruri în comun si nu e nevoie de un antrenament complet special pentru femei.

Ceea ce conteaza este ca majoritatea femeilor nu ajung sa creasca muscular deoarece testosteronul este prezent într-o cantitate mica în organism, deci cresterea musculaturii ar trebui sa fie ultima grija. Asta inseamna ca, ridicând greutati mari si folosind greutati libere nu o sa va transformati corpul intr-unul cu o masa musculara foarte mare.

Alt aspect este faptul ca femeile au o rata de dezvoltare musculara la jumatate fata de barbati. Deci, doamnelor si domnisoarelor, n-ar trebui sa va ingrijoreze faptul ca ati putea sa dezvoltati o masa musculara exagerata în cazul unui antrenament cu greutati mari.

Antrenament tipic feminin

Cele mai multe femei, cand isi incep prima data calatoria in fitness, vor tinti direct echipamentul cardio timp de treizeci de minute pana la o ora indiferent de modulul ales.

Nu ca antrenamentul cardio nu ar fi o idee buna – mentinerea inimii intr-o forma cardiovasculara buna este intotdeauna importanta, dar, in termeni de estetica si imbunatatirea arderii grasimilor si a modelarii corporale, acesta nu va fi cea mai buna alegere.

Adaugam la toate astea faptul ca aceleasi femei fie vor evita ridicarea de greutati, fie vor ridica gantere foarte usoare si vor executa un numar mare de repetari (gandindu-se ca astfel isi vor tonifia musculatura), si astfel se vor obtine rezultate slabe in cele mai multe cazuri.

O modalitate mai buna

Direct de la inceput, ar fi cel mai bine daca va veti putea concentra asupra ideii urmatoare: daca vreti intr-adevar sa va modelati corpul, antrenamentul cu greutati va fi cea mai buna modalitate, impreuna cu o dieta corespunzatoare.

Dieta si orele de cardio sunt necesare in fiecare zi a saptamanii atata timp cat este vizata arderea grasimilor. Sigur, ceva antrenament cardio va ajuta la accelerarea procesului, dar trebuie sa fiti foarte atente aici deoarece mai mult nu echivaleaza cu mai bine cand vine vorba de aceasta parte a fitnessului.

Dieta

O data ce v-ati insusit tehnica antrenamentului cu greutati corespunzator obiectivelor si starii voastre de sanatate (si pentru acest lucru recomand apelarea la un antrenor personal), urmatorul pas este gasirea unei diete adecvate.

Prea multe femei au de asemenea conceptia ca arderea grasimilor va fi accelerata mai degraba prin mai mult antrenament cardio decat printr-o dieta corespunzatoare. Desi antrenamentul cardio va arde caloriile (astfel incat teoretic puteti manca mai mult cand faceti mai mult cardio), aceasta nu este cea mai productiva metoda de a actiona.

Prin mai mult antrenament cardio corpul fiecarei femei poate reactiona in diferite metode, obsinandu-se inversul efectului dorit (ingrasare in schimbul arderii grasimilor), minimizandu-se astfel rezultatele prin adoptarea acestei practici.

In realitate, dieta ar trebui sa obtina cea mai mare pierdere de greutate pentru voi (presupunând ca acesta este obiectivul vostru, spre deosebire de cele care vor sa castige masa musculara), iar antrenamentul cardio are avantajul de a imbunatati sanatatea inimii si de a ajuta la partitionarea nutrientilor (mai mult direct din calorii prin celulele musculare si mai putin prin celulele de grasime).

Asadar, este nevoie ca barbatii si femeile sa se antreneze diferit?

In general, nu. Atat barbatii cat si femeile trebuie sa aplice aceleasi principii generale: ridicarea de greutati mari, o dieta adecvata, odihna suficienta si antrenament cardio complementar programului.

Alta zona in care femeile difera putin de barbati este volumul total al antrenamentului. Adesea, femeile vor fi nevoite sa isi dimensioneze volumul antrenamentului (seturile totale de ridicari), doar pentru ca capacitatea acestora de recuperare se reduce usor in mod frecvent.

Concluzie

Asadar, data viitoare cand va veti gandi la directia antrenamentului si daca aveti nevoie sau nu de circumstante speciale pentru ca sunteti femeie, sa aveti in minte urmatorul lucru:

Doar pentru ca va antrenati la fel ca un barbat, acest lucru nu inseamna ca veti ajunge sa aratati la fel ca acesta. Teoria antrenamentului este inca o teorie, iar principiile generale functionabile pot fi aplicate ambelor sexe.

Bafta!

Antrenor fitness si culturism:

HORVATH TIBERIU