logo

40 de lucruri legate de fitness care va vor schimba felul de a privi lucrurile, atunci cand mergeti la sala sau va alimentati

1. Carbohidratii, proteinele, grasimile, alcoolul au: 4, 4 , 9 respectiv 7 kcal /gram.

2. Este necesar un deficit caloric de 3500 ckal, pentru a pierde 500 gr. grasime corporala (aviz celor ce traiesc impresia ca s-au ingrasat 1-2 kg, sau au slabit la fel de mult de la o zi la alta ... 30 minute cardio moderat arde in medie 300 kcal din care aprox 200ckal provin din grasime corporala.. ).

3. O persoana poate stoca in medie 500 gr. glycogen (carbohidrati stocati in muschi ).

4. Proteina si grasimile sunt macronutrientii esentiali corpului, carbohidratii, nu.

5. Glicogenul muscular este compus din trei parti apa si o parte glucoza.

6. Puteti arde mai multe ckal in cele 23 ore/zi in care NU efectuati exercitii fizice daca va alimentati corespunzator si consumati suficienta apa.

7. NU aveti nevoie de CARDIO pentru a arde grasime.

8. Zona "fat burning", mentionata pe aparatele cardio nu arde un numar mai mare de calorii ci un numar mai mare de calorii provenite din grasimea corporala.

9. Nu sunteti niciodata prea batran pentru a efectua genoflexiuni la antrenament.

10. A pierde greutate din grasime corporala este mai mult o provocare mentala decat fizica!

11. Cantarul NU reflecta procentajul de grasime corporala.

12. Puteti manca orice si totusi sa pierdeti greutate – dar a pierde greutate nu inseamna a pierde grasime corporala.

13. NU puteti arde grasime dintr-o anumita zona corporala antrenand acea zona (aviz celor care fac abdomene "fara numar" sau exercitii pentru "talie".

14. Muschii nu cantaresc mai mult decat grasimea corporala .... doar sunt mai densi (au mai putin volum).

15. 0 gr. grasime pe eticheta unui aliment, nu inseamna ca acel aliment contine 0 gr. grasime.

16. Chiar si painea integrala este un aliment procesat.

17. A manca sanatos nu este mai scump decat mancarea nesanatoasa.

18. NU se poate calcula procentul de grasime corporala raportand greutatea corporala la inaltime ... ci numai masurand grasimea din mai multe zone ale corpului.

19. Corpul poate sintetiza glicogenul din proteina si glicerol, si nu numai din carbohidrati.

20. Chiar daca pe eticheta unui aliment provenit din cereala scrie "integral" nu inseamna ca acel aliment este si sanatos.

21. NICIODATA nu urmariti pierdera greutatii corporale din grasime in detrimentul sanatatii dumneavoastra!

22. Alimentele gatite isi pierd din valoarea biologica si propietatile nutritionale initiale.

23. Este mai greu sa "pui" 5kg de muschi, de cat sa pierzi 5 kg grasime.

24. A manca seara NU ingrasa ... a manca alimente nepotrivite in cantitati nepotrivite seara, ingrasa.

25. A fi slab nu inseamna automat sa ai putina grasime corporala (sunt multe persoane "skinny-fat" ... mai ales fetele si femeile care desi sunt "slabe" au mult tesut moale si celulita pe coapse, solduri etc.).

26. Daca aveti alimente nesanatoase in casa, cu siguranta le veti consuma candva.

27. NU exista "pilula magica" care sa va "slabeasca" sau va "creasca muschii" fara efort si munca.

28. Un nivel corespunzator de testosteron poate fi benefic atat pentru barbati cat si pentru femei.

29. Nu aveti nevoie de un abonament la sala pentru a fi o persoana activa fizic.

30. Daca nu cantariti sub 50 kg, nu va alimentati cu mai putin de 1000 ckal/zi.

31. Antrenamentul cu greutati are efect "afterburn" (arde calorii chiar si dupa ce ati parasit sala de fitness), antrenamentul cardio moderat nu are acest efect (arde doar ckal pe timpul exercitiilor)!

32. 80% persoane care incep antrenamentul in sala vor abandona antrenamentele in scurt timp.

33. Forta creste proportional cu hipertrofia fibrei musculare si folosirea mai multor fibre musculare executand exercitiile CORECT.

34. Deshidratarea 3% poate aduce pierderi in forta de 10%.

35. Efectul termic cel mai mare al alimentelor il au proteinele, urmate ce carbohidratii fibrosi. Cel mai mic efect termic il au grasimile (acest aspect l-am explicat pe larg in materialul "CUM SA PIERDEM GREUTATE CORPORALA IN MOD CORECT SI SANATOS").

36. Acidul lactic NU este raspunzator "febrei musculare".


37. Exercitiile pentru muschii abdominali nu va garanteaza un abdomen bine definit.

38. Masa musculara si arderea grasii nu se poate face in acelasi timp, ceea ce se poate face, este, sa pui muschi cu un adaos minim de grasime SAU sa pierzi grasime si sa pastrezi muchii pe care i-ai construit."

39. Cu cat este mai mare masa musculara, cu atat ardeti mai multe ckal in repaos.


40. Perseverenta si rabdarea va vor garanta in timp fizicul dorit.

Bafta!

Antrenor fitness si culturism:

HORVATH TIBERIU