logo

10 greseli frecvente, care va impiedica in a pierde grasimea corporala

1 . "DIETELE DRASTICE"

- "de maine nu mai mananc aia, aia si aia ... Mananc numai odata, maxim de 2 ori/zi..." – va suna cunoscut? Daca ar functiona aceasta "metoda", am avea in jurul nostru numai persoane suple si sanatoase.. Exista 2 probleme majore ale acestor diete

Pierderea excesiva a masei musculare, cu toate ca vi se vor potrivi haine cu una sau 2 marimi mai mici, tot un tonus flasc veti avea, adica, veti fi o versiune mai mica a ceea ce a-ti fost inainte

Incetinirea metabolismului, iar acest fenomen se va amplifica cu cat tineti, aceasta "dieta" mai mult timp - pierderea masei musculare = incetinirea metabolismului!

Atunci cand veti renunta la aceasta "dieta", si o veti face, veti pune inapoi rapid kg pierdute, ba chiar mai multe decat ati avut inainte .

2. NU DEVENITI "PRIZONIERUL CANTARULUI"

Ati observat persoane in sala care se cantaresc de cateva ori pe timpul antrenamentului sau poate chiar dumneavoastra faceti acest lucru. Ganditi-va o clipa ce va arata cantarul si ce vede lumea din jurul dumneavoastra, atunci cand sunteti la plaja? Vede oare cineva cat cantariti sau va vede aspectul fizic? De cele mai multe ori kg, afisate de cantar, nu se reflecta in aspectul fizic. Daca va antrenati si alimentati corespunzator veti castiga masa musculara si veti pierde grasime ... deci cantarul nu va arata o modificare majora, dar dvs veti avea un alt corp. Cu toate ca veti cantari aproximativ la fel, vi se vor potrivi haine de marime mai mica, asta pt ca muscuatura este mai densa, mai putin voluminoasa decat grasimea.

3. O IMPORTANTA PREA MARE ATRIBUITA ANTRENAMENTELOR CARDIO

Atunci cand ne hotaram sa slabim si sa ne apucam de sala ...ce avem in gand..? Odata, "de maine nu mai mananc", si pe de alta parte, "trebuie sa merg la sala si sa fac cardio – mult cardio ... numai cardio", ca sa "ard" grasimea ... Pentru un corp bine conturat, CARDIO este cel mai putin important! Trebuie sa va concentrati pe cresterea metabolismului, de a obtine si a PASTRA un corp sanatos si frumos ca si aspect. Cu alte cuvinte trebuie sa va concentreati asupra faptului sa consumati ckal, atat in timpul antrenamentului cat si dupa ce ati terminat antrenamentul in sala. Veti obtine acest beneficiu DOAR daca va antrenati intens atat in sala de forta cat si facand exercitii cardio, intr-un ritm moderat sau folosind tehnicile de intervale variind intensitatea pe timpul exercitiilor de tip cardio.

4. "SARITUL" PESTE MICUL DEJUN  ("nu am timp sa mananc..")

Ati tot auzit sloganul – "Micul dejun este cea mai importanta masa din zi" ... dar v-ati pus vreodata intrebarea "de ce?" Atunci cand va treziti, va aflati intr-o stare de infometare datorita faptului ca nu ati consumat alimente timp de aproximativ 8 ore. Corpul dvs , "striga" disperat dupa nutrienti.. Iar daca nu-i veti oferi nimic, el va incepe sa descompuna tesut muscular pentru a supravietui, si pentru a avea energie! Aceasta se intampla pentru ca musculatura dumneavoastra = metabolismul dumnevoastra ... deci corpul dvs va distruge literalmente capacitatea de a "arde calorii"! Totodata, daca consumati un mic dejun bogat si echilibrat, mai tarziu peste zi veti consuma mai putine alimente.

5. PILULA MAGICA

Oare ce sa "iau" ca sa slabesc? Vi se pare cunoscuta aceasta intrebare sau acest gand.. ? Exista diferite "pilule de slabit" pe piata DAR doar putine, reusesc sa dea REZULTATE MINIMALE .. de rezultate drastice nici vorba! SINGURUL caz in care aceste pilule dau rezultate este in RECLAMA UNEI FIRME DE SUPLIMENTE care posteaza fotografii - "INAINTE-DUPA"! O dieta echilibrata combinata cu exercitii fizice (antrenament in sala +cardio), este SINGURA modalitate de a obtine si pastra un fizic sanatos si armonios pe termen lung!

6. A MANCA PREA PUTIN

"Mananc 3 mese pe zi, nu mananc mai mult ca ma ingras" .. Cele 3 mese pe zi sunt doar un minim din ce puteti face pentru un corp si un metabolism sanatos! Incluzand 2 gustari intre aceste 3 mese, va face "diferenta".. De regula femeile mananca prea putin. Spun asta din experienta mea in lucrul cu persoane diferite in sala de fitness.. de regula dimineata nu mananca nimic.. poate o cafea, seara nu mananca nimic de frica sa nu se "ingrase", ceea ce deschide "drumul" spre alte 2 situatii:

. fie nu maninca mare lucru nici la pranz (si atunci inevitabil vor manca seara, cand este cel mai prost moment pentru o masa "copioasa")

. mananca un pranz "sanatos" cu mult prea multe ckal odata!

7. MANCATUL "EMOTIONAL"

De cate ori ati patit, ca atunci cand sunteti suparat, stresat, etc..sa va indreptati atentia asupra consumuli in exces a ceva ce va place.. dulciuri, chipsuri etc.. NU lasati emotiile sa va controleze obiceiurile alimentare, si atunci cand intampinati probleme in viata de zi de zi, incercati sa le rezolvati altfel decat consumand alimente.

8. A MANCA PREA DES IN ORAS

Programul nostru incarcat si comoditatea ne face sa alegem sa mancam in oras... Mancand in oras NU aveti deloc controlul asupra a ceea ce mancati, pentru ca de multe ori, mancarea ce vi serveste "ascunde" multe ingrediente daunatoare scopului dumneavoastra de a slabi.

Solutia - pregatiti-va pe cat posibil singuri ceea ce mancati, astfel veti detine "controlul total".

9. LIPSA CONTIUNUITATII PENTRU A VA ATINGE SCOPUL PROPUS

Din data de ... sau de luni, incep serios cu sala si "regimul" ... mai tineti minte ce s-a intamplat ultima data cand v-ati propus acest lucru? In primele saptamani sau in cel mai fericit caz, in primele luni, totul a fost bine, rezultatele au inceput sa apara ... DAR ... incet, incet ati inceput sa sariti peste cate un antrenament, peste micul dejun, sau alte mese de peste zi .. si incet, incet ati ajuns acolo de unde ati plecat. Ati uitat scopul pe care vi l-ati propus initial, pana cand va veti hotara din nou si o veti lua de la capat. Fixati-va scopuri realizabile, realiste si urmariti-le pana le veti atinge ... fiti consecventi, pentru ca aceasta este una din "cheile" unui fizic mai bun.

10. PREA PUTIN SOMN

Acesta este unul dintre cele mai ignorate aspecte. Daca faceti tot ce am enumerat pana aici, si rezultatele au ajuns la stagnare, poate tocmai aici este problema. Cu cat va odihniti mai putin, veti avea un nivel de CORTISOL mai ridicat in corp, iar tocmai acest hormon de stres, va va frana sau chiar impiedica sa obtineti rezultatele dorite. Asigurati-va cel putin 7 ore de somn /noapte!

CONCLUZIE

Daca mergeti regulat la sala si urmati o anumita dieta DAR tot nu obtineti acel fizic dorit, asigurati-va ca nu faceti una sau mai multe din greselile enumerate mai sus.

Bafta!

Antrenor fitness si culturism:

HORVATH TIBERIU